Artykuł sponsorowany

Etapy relokacji maszyn przemysłowych

Etapy relokacji maszyn przemysłowych

Relokacja maszyn przemysłowych może być konieczna w wielu sytuacjach. Przeprowadza się ją między innymi wówczas, gdy zmiana miejsca prowadzenia produkcji jest korzystna ze względów finansowych, podatkowych, organizacyjnych czy nawet politycznych. W każdym przypadku taka reorganizacja jest procesem wymagającym logistycznie, który należy odpowiednio zaplanować. Jak to zrobić?

Relokacja fabryki – po co się ją przeprowadza?

Relokacja maszyn przemysłowych przeważnie jest związana z rozwojem przedsiębiorstwa. Może okazać się, że aktualnie wykorzystywana hala produkcyjna jest już niewystarczająca pod względem powierzchni lub panujących w niej warunków. Przeniesienie ciężkiego sprzętu często jest również koniecznie w związku z reorganizacją zakładu, na przykład podzieleniem go na kilka oddziałów specjalizujących się w konkretnych zadaniach.

Niezależnie jednak od tego, czy relokacja maszyn przemysłowych przewiduje przewiezienie ich do miejsca oddalonego kilka, czy kilkaset kilometrów od aktualnej lokalizacji, taki proces musi zostać odpowiednio zaplanowany. Warto przy tym wziąć pod uwagę, że zazwyczaj jest on wymagający logistycznie, dlatego dobra organizacja jest tutaj kluczowa. Przenoszenie ciężkiego sprzętu najczęściej wykonuje się etapami. Sprawdź, na czym polega każdy z nich.

Etapy relokacji maszyn przemysłowych

Relokacja maszyn nie jest zadaniem łatwym. Przede wszystkim dlatego, że zwykle mowa o ciężkim sprzęcie, ważącym nawet kilka ton. Bardzo często relokowane mają zostać całe linie produkcyjne, w których skład wchodzi kilka, a nawet kilkadziesiąt poszczególnych urządzeń. Odpowiednia kolejność działań jest więc kluczowa.

Przenoszenie maszyn przemysłowych do nowej siedziby zwykle obejmuje następujące etapy:

  • planowanie,
  • demontaż maszyn i linii produkcyjnych,
  • załadunek i transport,
  • rozładunek,
  • ponowny montaż,
  • rozruch.

Każdy z etapów jest ważny, jednak jak podkreślają specjaliści z firmy LERG-PET, jednym z najistotniejszych jest właściwe planowanie. Stanowi ono podstawę do podejmowania kolejnych czynności. Podczas projektowania procesu relokacji należy uwzględnić szereg czynników, takich jak rozmiary i ciężar maszyn, możliwość demontażu poszczególnych elementów czy sposób przewozu do nowej lokalizacji.

Trzeba także wziąć pod uwagę ewentualne utrudnienia, takie jak konieczność dysponowania odpowiednimi pojazdami czy przerwę w prowadzeniu produkcji, która powoduje straty finansowe. Aby relokacja przebiegła jak najsprawniej, warto zwrócić się do firmy, która specjalizuje się w takich działaniach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.