Artykuł sponsorowany

5 zalet stosowania zrobotyzowanej linii paletyzacyjnej

5 zalet stosowania zrobotyzowanej linii paletyzacyjnej

Nowoczesne zrobotyzowane linie paletyzacyjne to rozwiązanie, które coraz częściej stosowane jest w wielu zakładach produkcyjnych oraz magazynach, a także centrach dystrybucyjnych. Ich rosnąca popularność w ostatnich latach wynika przede wszystkim z licznych zalet, jakimi się one cechują. 5 najważniejszych z nich omawiamy więc w poniższym artykule. 

Wysoka efektywność procesów pakowania

Podstawową zaletą zrobotyzowanej paletyzacji jest zwiększenie za jej pomocą wydajności procesów związanych z pakowaniem towarów. Dzięki niej mogą być one przeprowadzone o wiele szybciej, a do tego bez błędów ludzkich. W niektórych przypadkach wydajność zrobotyzowanych paletyzatorów wynosi nawet do 3 sekund na sztukę. Dodatkowo pakowane na paletach w ten sposób towary są o wiele wytrzymalsze na uszkodzenia podczas ich składowania czy transportowania. 

Możliwość dostosowania parametrów pracy do potrzeb indywidualnych potrzeb

Kolejną zaletą tego typu rozwiązania jest to, że podczas wdrażania zrobotyzowanych linii paletyzacyjnych przez takie firmy jak między innymi SIMPLAR automatyka przemysłowa, mogą być one w pełni dostosowane do specyfiki procesów w przedsiębiorstwach. Wśród podstawowych modyfikowalnych cech tego rozwiązania wyróżnić można przede wszystkim:

  • dostosowanie go do rodzaju i wielkości pakowanych na palety towarów, 

  • tempa linii produkcyjnej, 

  • ilości towarów, które mają znajdować się na jednej palecie. 

Możliwość pakowania towarów bez przerw

Zastosowanie zrobotyzowanych linii produkcyjnych umożliwia również przeprowadzanie procesów pakowania 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dzięki temu, iż są one w pełni zautomatyzowane, ich praca nie jest uzależniona od zmian czy przerw jak w przypadku pracowników.  

Zwolnienie mocy przerobowej pracowników

Pakowanie towarów na palety za pomocą systemów zrobotyzowanych umożliwia także lepiej wykorzystywać zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie. Pracownicy mogą być bowiem przesunięci na inne stanowiska, na których ich praca nie może być zastąpiona przez roboty na przykład ze względu na brak jej powtarzalności. Tym samym ta sama liczba procesów w firmie może być realizowana przy zaangażowaniu mniejszej kadry, a to z kolei przekłada się na wymierne oszczędności. 

Większe bezpieczeństwo pracy 

Ostatnią z zalet zrobotyzowanych linii paletyzacyjnych jest większe bezpieczeństwo pracy wynikające z eliminacji błędów ludzkich w procesie pakowania. Dodatkowo zastępujące klasycznych operatorów roboty pozwalają również zadbać o ich zdrowie, gdyż nie muszą oni już dzięki nim tak często się schylać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.